Simplicity 6163 Top

Simplicity 6163 TopBereits im Juli habe ich ein sommerliches Top für meine Mutter genäht. An sich war es sehr leicht und recht schnell zu nähen (das Schnittmuster hatte ich noch aus der Zeitschrift “Meine Nähmode”, Ausgabe 01/2012). Für den Hals- und Armauschnitte habe ich einen Beleg gezeichnet. Das hat soweit geklappt, aber ich hätte ich am vorderen Ausschnitt länger machen müssen, nun klappt es immer leicht nach außen. Und die Träger sind ein klein wenig zu lang. Zum Glück war der Stoff ein Reststück – übrig geblieben vom Strandkleid, das ich für meine Mutter genäht habe.

I made this simplicity top for my mum – it was quite easy to sew (the pattern was from the magazine “Meine Nähmode”, issue 01/2012). I decided to add some facing but this did not work out well – it is flipping to the outside. And the straps are a bit to long. Luckily the fabric was a leftover from a beach dress I made for mum as well, thus it is not a big loss.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s