Mini Clutches

Now that it’s christmas holidays, I have more time for sewing again. I’m still fighting against my pile of fabric scraps and another project I tackled were mini clutches. The tutorial is offered by Sew4home and I found it thanks to pinterest. So far, I made five of them and one is already in use. My mom stores all her cards (credit card, health insurance card, ID …) in the mini clutch. Her old leather one (about 40 years old) wasn’t looking nice any more and as soon as she saw the mini clutch, she asked to have one.

Während den Weihnachtsferien habe ich wieder mehr Zeit zum Nähen. Aktuell versuche ich all meine Stoffreste zu verwerten. Irgendwie tue ich mich schwer, diese einfach wegzuschmeißen. Über Pinterest habe ich eine Anleitung für kleine Täschchen gefunden. Inzwischen habe ich fünf dieser Täschen genäht, das geht recht fix und auch einfach. Und die erste ist auch schon in Gebrauch. Meine Mutter hatte eine altes Lederdokumententasche für die Krankenkassenkarte, den Ausweis, Fhrerschein etc. und aufgrund ihres Alters war sie einfach nicht mehr schön und in der Auflösung begriffen. Jetzt nutzt sie einfach die Mini-Clutch.

Mini Clutch 01
Mini Clutch 02

Merken

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s